jump to navigation

Peste 15 plangeri zilnic la adresa bancilor. 17/03/2009

Posted by moderat in banci.
Tags: , , , , , ,
trackback

Conform datelor de la ANPC in 2008 au fost 4000 de sesizari asupra abuzurilor practicate de banci asupra consumatorilor de servicii financiare bancare, cea ce rezulta in medie 16 plangeri /zi. Din 2009 au trecut cca 50 de zile lucratoare si deja au fost inregistrate peste 800 de plangeri de aceasi natura, deci 16 sesizari/zi, ritmul se pastreaza.

Data fiind aceasta constanta la nivelul sesizarilor referitoare la abuzurilor din partea bancilor ma intreb daca Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului isi face treaba, isi indeplineste misiunea.
Conform propriului site “Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor îşi propune dezvoltarea unui climat social care să asigure respectarea drepturilor fundamentale ale consumatorilor şi să sporească gradul corectitudinii în raportul comerciant – consumator. Monitorizarea eficacităţii sistemelor de supraveghere a pieţei atât pentru produse, cât şi pentru servicii este, de asemenea, una dintre misiunile ANPC”
Raspunsul este clar NU.
ANPC-ul in acest moment este o institutie reactiva si nu una de prevenire. Aceasta pozitionare ii complica foarte mult activitatea cotidiana, in loc sa controleze preventiv 40-50 de institutrii financiare bancare ei sunt nevoiti sa analizeze 5000 de dosare ce reclama posibile practice incorecte ale acelor institutii.
In aceste conditii, argumente de tipul insuficientei numarului de angajati si chiar de pregatirea acestora, sau raspunsuri in termen de peste 70 de zile la plangeri (in loc de 30 de zile cum prevede legislatia in vigoare) motivate de numarul foarte mare de reclamatii pe care le primesc sunt efecte ale propriei strategii si a unui mod de actiune inert, total lipsit de viziune.
Acum doua zile, pe 15 martie, de Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, aflam ca ANPC-ul a a demarat o campanie de informare a populatiei sub deviza „Nu semna cu ochii inchisi!”, pentru a reduce numarul de cazuri in care romanii se angajeaza la un credit bancar fara a cunoaste toate conditiile contractului. Personal nu steam de aceasta actiune, am si eu scaparile mele, si din dorinta de a ma informa am accesat site-ul autoritatii. Stupoare, nici macar aici nu exista o asemenea informare, si asta cred ca este definitoriu despre indeplinirea misiunii acestei institutii bugetare. Totul este frumos in declaratii cu diferite ocazii de bilant si propaganda, insa la nivelul perceptiei faptice la nivelul consumatorului rezultatul este nul.

Anunțuri

Comentarii»

1. moderat - 17/03/2009

Si ca o confirmare a celor scrise, azi la The Money Chanel la ora 13,50. Dl Mihai Meiu – Director ANPC spunea (citez din memorie): Avem mai multe procese verbale contestate in instanta de banci. SINGURUL caz rezolvat in favoarea consumatorului de servicii financiare este cel de la Buzau (arhicunoscut), cel din 2007.
Acesta este randamentul ANPC-ului.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: