jump to navigation

Volksbank – cauta romanii prin Europa. 08/09/2009

Posted by moderat in abuz, banci, curs valutar, volksbank.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

Volksbank a constientizat ca romanii sunt usor de abuzat, nefiind protejati de autoritati, si a inceput sa-i caute si prin Europa, dupa ce pe cei din tara incearca si acum sa-i convinga ca dobanda fixa e variabila, si ei nu accepta.
Asa se face ca un bancomat Volksbank din Germania intreaba utilizatorii:

„Locuiţi în România?”

Filiala Konstanz a Volksbank are un bancomat de schimb valutar care adresează clienţilor o întrebare neobişnuită, şi anume dacă aceştia locuiesc în România. De sâmbătă până luni, la bancomatul Volksbank de la parterul centrului comercial din Konstanz, oraş aflat la graniţa cu Elveţia, clienţii care doreau să schimbe franci elveţieni erau întâmpinaţi cu neobişnuita întrebare.
Tot la aceasta banca, dar de data aceasta in Romania, nu poti efectua un schimb valutar la ghiseu daca nu ai telefon!

Dorind sa cumpar niste maruntiş (pentru bacşiş) in euro pentru un concediu extern m-am dus la o sucursala Volksbank pentru a cumpara valuta. Totul ok, nu si rata de schimb insa asta e o alta problema, pana cand sunt rugat de casiera sa-i comunic numarul de telefon. Am intrebat de ce iar raspunsul a fost “Asa ne cere din centrala”.
Dialogul a continuat:

Eu: N-am telefon.
Caserita: Nu se poate.
Eu: Ce nu se poate?
Caserita: Sa nu aveti telefon?
Eu: Ma obliga vreo lege sa am?
Caserita: Nu, dar toata lumea are.
Eu: Bine doamna, eu nu am, pot cumpara euro?
Caserita: Nu pot sa va dau daca nu-mi dati un numar de telefon!

Intr-un final am facut schimbul, i-am dat numarul de telefon al agentiei imobiliare a bancii, VB Service, ce avea un panou publicitar langa ghiseu, caserita n-a bagat de seama, chiar a tinut sa-mi atraga “Ati vazut ca aveti telefon”.
Oare care-i legea ce le confera aceste drepturi si conditionari?

Tot legat de de numarul de telefon, si de obligativitatea de a avea telefon, si bancomatele UNICREDIT iti solicita numarul de telefon in momentul in care doresti sa retragi numerar de la bancomatele lor.

In curand o sa ne intrebe ce visam, de ce inspiram, sau cu cine ne culcam.
Daca ar fi sa-l parafrazez pe Mircea Badea : Traim in Romania si Volksbank ne abuzeaza peste tot in Europa!

Comentarii»

1. Alex - 08/09/2009

Apropo de ciudatenii.
Beneficiez si de servicii BRD. Intr-o seara nu le mergea interfata de internet banking, asa ca, platitor de abonament pt acest serviciu si avand nevoie de el ma pun sa caut nr de tel si sa-i sun. In general bancile au un nr de tel disponibil 24/24h. Ei au doar intre 8-22. Bun, noroc ca inca nu e ora 22, ma pun si sun. Robotul imi spune: daca nu sunati din reteaua Romtelecom, veti fi taxat cu 20 centi minutul, in clipe minute veti fi preluat de un operator…!!!

Adica cum? BRD-ul ma obliga sa-mi fac abonament la Romtelecom ca sa vorbesc cu ei la tarif normal? Bineinteles ca am renuntat de 100 de ani la serviciile Romtelecom, asa ca am ramas pe fir, platind 20 centi/min ca sa-i informez pe banii mei ca nu le merge interfata pe care tot eu o platesc din abonamentul lunar. Cana am luat-o la rost pe duduia de la capatul firului s-a blocat, ca de obicei toata lumea ne da dreptate, decizile sunt luate de alti.

Halal decizii. M-a rugat sa le scriu la rubrica lor de contact. Raspunsurile? Aceleasi: sa sun din romtelecom daca vreau tarif standard.

Din punctul meu de vedere e discriminare fata de cei care sunt abonati in alte retele.

2. scenariieconomice.blogspot.com - 10/09/2009

nimic nu ma mai mira, intr-o tara in care nici o lege nu se aplica, cu institutii create doar sa spele banul public si care nu asigura nici un serviciu de calitate. ce sa mai zic de protectia consumatorului?!

sau de minimul de logica al consumatorului?

intr-o tara normala, cu oameni normali, asemenea comportamente ale unei firme (chiar si banca) ar duce la o marginalizare a acelei firme. principiul care se aplica este: „daca piata cere, accepta,…, si clientii vin in continuare”

3. moderat - 10/09/2009

ai perfecta dreptate, si recunoastem ambele aspecte, lipsa de protectie si lipsa de educatie a consumatorilor. Este o stare de fapt, regretabila si irevocabila. Intrebarea e cum putem schimba, impiedica sa nu se mai intample, si sa vedem ce se mai poate face ptr cei abuzati.

Tara normala la noi? Sa fim seriosi. Insa oameni normali suntem, eu sunt sigur, la modul general.

4. claire - 11/09/2009

Atentie, Volksbankul acela din Germania nu are nicio legatura cu Volksbankul care este prezent in Romania. De altfel, aceasta informatie este disponibila in mai multe locuri…

5. claire - 11/09/2009

Atentie, Volksbankul acela din Germania nu are nicio legatura cu Volksbankul care este prezent in Romania, cum gresit informati dvs.
De altfel, aceasta informatie este disponibila in mai multe locuri…

6. moderat - 11/09/2009

Nu scrie niciunde ca este EXCLUSIVITATE, asa ca putem spune ca este peste tot. Personal cunosc ca actionarii Volksbank Romania nu sunt prezenti decat la est de Austria si vecinii din nord si sud: Bosnia Hertegovina, Croatia, Cehia, Ungaria, Malta, Serbia si Muntenegru, Slovacia, Slovenia, Romania si Ucraina;

7. fashiondear - 12/09/2009

wtf, nu imi vine sa cred ca o banca se preteaza la asa ceva

8. Catalin - 12/09/2009

Cred ca dsoara claire e de la banca si a luat post-ul tau foarte personal.
@Claire: un sfat: Detaseaza-te! Las-o naiba de banca!

9. moderat - 12/09/2009

N-are importanta daca este sau nu de la VBR, pentru ca eu nu o iau personal. De aceea am si detaliat.

10. m1ha1 - 13/09/2009

asta ca sa te inveti minte sa nu mai schimbi la banci, ca e prea scump

11. claire - 16/09/2009

@moderat: imi cer scuze, nu am fost f clara. cand am spus ca informatia era disponibila in mai multe locuri, nu am vrut sa spun ca dvs ati fi prezentat-o ca pe o exclusivitate 🙂 Ci am vrut sa spun ca era usor de verificat, era usor de aflat ca acel Volksbank nu are legatura cu Volksbank-ul prezent in Romania.

@Catalin: nu vad importanta aspectului pe care il mentionati dvs. Nu conteaza daca sunt de la VBR sau nu. Important e ca s-a strecurat o greseala in articol si mi se pare normal sa spun acest lucru.
Multumesc frumos de sfat, dar nu fata de banca am eu un atasament, ci fata de acuratete, in general 🙂

12. moderat - 16/09/2009

@ claire – nicio problema, si nici nu ai de ce sa te scuzi; daca doream ca sa nu am si alte opinii blocam comentariile; parerea mea ca opiniile diferite vor naste idei constructive, si daca acestea nu apar atunci trebuie sa le provoci, sa le determini.
Insa ma repet, datorita unor conjucturi nefavorabile mie, am fost nevoit sa aflu, sa caut, tot ce inseamna Volksbank. Asa ca ptr a lucra cu materialul clientului, si stiu, de la cu cat se imrumuta pe piata externa (inclusiv pe 2008 chiar daca ei nu mai vor sa stim) pana la reprezentare prin Europa. Din cate-mi amintesc in Germania sunt prezente 2 banci ce au nume incorporat Volksbank (Berlinder si inca una, nu stiu nici daca denumirea e corecta, si dac sunt numai 2). Nu am scris nicio data Volksbank Romania si nici Volksbank International.

Insa cea ce ma deranjeaza este ca Volks in limba lor inseamna OAMENI, iar VOLKSBANK se traduce oarecum „banca oamenilor” (cooperativa poate) insa ei NU SUNT OAMENI in relatia cu clientii, si nici cu angajatii (si daca esti implicata putem discuta ptr acuratetea informatiilor despre problemele din interior). SI SPUN ASTA PTR CA CRED IN PRINCIPII, si nu le abandonez oricate prejudicii imi pot aduce.

Claire, ca si principiu, nu-ti cer sa fi de acord, insa spre nefericirea lui Gerald, am doua scrisori/ raspunsuri de la 2 banci din grup, in care este definita dobanda fixa conform ofertei lor. Si e in dificultate in aceasta speta. Vezi oferta din ungaria si austria unde au avut oferte cu dobanda fixa, dar pe termen mai scurt, 5 ani nu 30 ca la noi. Raspunsul lor este fara echivoc, fiind fix nu se poate modifica in aceasta perioada (iti spuneam ca lucrez cu materialul clientului).
Claire, ptr o acuratete principiala, ca si cunoscator al acestui sistem financiar, poate sau nu din VBR, consideri ca, data ajustarii dobanzii intr-un contract pretiparit are cauzalitate de referinta pentru o dobanda fixa contractata pe 30 de ani?

13. hailei_2007 - 29/09/2009

Da, lucrez la Unicredit, spun asta dinainte ca sa nu ma „acuze” apoi cineva de acest lucru, ca si cum daca lucrezi pentru o institutie e ceva in neregula sa vii cu argumente pozitive in situatii de genul acesta.. bineinteles, atata timp cat argumentele sunt corect.
Mai exact, numarul de telefon pe care il solicita Unicredit este atat de „pro client” incat ma mir ca nu stiti si nu l-ati retinut din articolele care s-au tot scris prin presa la momentul respectiv.
Citez: „UniCredit Tiriac Bank a introdus un sistem gratuit de notificare automata prin mesaje pe telefonul mobil a tranzactiilor catalogate cu grad mare de risc, efectuate cu toate tipurile de carduri emise de banca, pentru a spori controlul tranzactiilor.”
Bineinteles, pentru a fi siguri ca numerele din sistem sunt actuale/corecte, s-a recurs la aceasta metoda. Eu una, am fost extrem de incantata de idee si le-am expus-o clientilor ca pe un lucru extrem de bun. Din fericire la fel l-au perceput si ei 🙂
PLUS ca ARB si BNR se dau peste cap (cel putin asa vad eu lucrurile avand in vedere cate instiintari am primit de la ei) sa determine bancile sa-si determine clientii sa actualizeze datele personale din evidenta acestora.
Adica ar fi asta: http://www.ghiseulbancar.ro/articole/109/11832/ARB_si_BNR_invita_clientii_la_banci_pentru.htm
Cam atat despre Unicredit.
Chestia cu Volksbank, e de rasu’-plansu’. Dar poate a fost doar razbunarea unui angajat nemultumit sau interventia unui hacker cu chef de distractie 🙂

14. moderat - 29/09/2009

@ hailei

Daca tot cunosti detalii imi poti raspunde la cteva intrebari:
– Daca introduci un numar aiurea poti retrage bani?
– In cazul in care ai introdus un nr aiurea si retragerea a fost considerata cu risc, pe ce numar primesc mesajul, cel introdus sau cel din baza de date.
– Banca foloseste aceste nr de telefon si pentru alte actiuni decat cele declarate.
– De ce sunt atat de cuprinzatoare solicitarile bancii referitoare la actualizarea datelor fata de cerintele BNR. (arb-ul n-are nicio treaba cu actualizarea).

Multumesc ptr raspunsuri, si daca o sa vad bunavointa poate mai abuzez de ea.

15. hailei_2007 - 04/10/2009

– da, poti retrage banii, dar nu trebuie sa bagi un nr gresit, poti sa nu bagi niciun numar
– mesajul va veni pe numarul introdus ultima oara la ATM. Adica, daca ti se fura cardul si se face o tranzactie dubioasa cu el, mesajul va veni pe ultimul numar de telefon pe care l-ai introdus la ATM. DAR, nu stiu daca nu stii… nu este obligatoriu sa introduci numarul.. deocamdata cel putin. Ai buton de continuare sau daca il lasi cateva secunde, trece singur peste mesaj.
– noi in agentii nu primim niciodata aceste numere de telefoane, deci nu sunt folosite pentru actualizarea bazelor de date cu informatii despre clienti. Si numai cei din agentie au voie sa modifice datele, atunci cand se primesc info de la clienti.
– nu stiu daca exact acest format era si la linkul anterior, dar asta este ceea ce au primit bancile pentru a afisa in unitati, adica ceea ce a aparut si in ziare: http://www.bnro.ro/page.aspx?prid=2625
La noi cam asta se cere… minimul…Bineinteles ca fiecare isi rezerva dreptul sa ceara info suplimentare si – luand in considerare apelul BNR – cred ca au sprijinul „mamei”.
ARB-ul are treaba cu actualizarea prin faptul ca este o masura comuna si BNR-ul are sprijinul ARB-ului 🙂


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: