jump to navigation

VolksBank amendata cu 9000 ron de OPC 20/03/2009

Posted by moderat in anpc, banci, comisioane, opc, rezerva minima obligatorie, volksbank.
Tags: , , , , , , , , , , ,
trackback

VolksBank este atacata din toate pozitiile, Dupa potopul de reclamatii la nivelul central la ANPC, si la nivelul fiecarui judet sunt din ce in ce mai mullte reclamatii. Din fericire cele judetene se misca un pic mai repede decat ANPC-ul, dar din nefericire nu au un limbaj comun si nu aplica masuri unitare.

De exemplu, la Suceava, functionarii au sange in instalatie si nu ezita a sanctiona Volksbank, nu odata ci de 2 ori, odata 4000 ron iar apoi 5000 de ron conform declaratiilor Doamnei Oanea Elena – Presedinte OJPC Suceava, declaratii aparute in Monitorul de Suceava:
„Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava verifică în această perioadă o serie de reclamaţii ale sucevenilor legate de serviciile bancare din judeţ. Şeful OJPC Suceava, Elena Oanea, a precizat că „în ultima perioadă s-au înregistrat 16 reclamaţii legate de serviciile financiar-bancare, nouă dintre ele au fost deja verificate, iar şase reclamaţii au fost soluţionate în favoarea clienţilor”.
Nerespectarea clauzelor stipulate în contracte şi practici incorecte în relaţia cu clientul sunt deficienţele pe care inspectorii OJPC le-au sancţionat la banca Volksbank.

„Clientului consumator de servicii bancare i-au fost modificate în mod unilateral dobânda fixă curentă şi graficul de rambursare, iar modificările i-au fost aduse la cunoştinţă în ziua plăţii. Modificările în mod unilateral ale clauzelor contractuale efectuate de către Volksbank au fost apreciate ca practică comercială incorectă a băncii în relaţia cu clientul”, a spus Elena Oanea.

Pentru această practică, instituţia bancară a fost amendată cu 5.000 de lei. Aceeaşi bancă a mai fost sancţionată de către OJPC şi cu o amendă de 4.000 de lei, pentru nerespectarea clauzelor din contractul încheiat cu clientul. Un consumator a reclamat la OJPC faptul că Volksbank îi percepe comision de rezervă minimă obligatorie peste perioada menţionată în contract. Reclamaţia a fost verificată de către inspectorii OJPC şi s-a dovedit a fi întemeiată. ”

Dupa cum suntem obisnuiti banca a contestat in instanta aceste amenzi, este o practica bine cunoscuta a bancii, de a lungii termenele de aplicare a deciziilor, de a trage de timp pentru a folosii banii. Un alt aspect de retinut este ca, in conformitate cu aceeasi sursa, exista deja hotarari judecatoresti ce dau dreptate OPC-ului:
„Şeful OJPC a declarat că „Protecţia Consumatorilor a reluat primirea reclamaţiilor legate de bănci şi serviciile financiare, începând cu luna ianuarie a acestui an”. Elena Oanea a spus că majoritatea băncilor sancţionate de către OJPC contestă în instanţă amenzile aplicate, însă până acum, nici o instituţie bancară nu a avut câştig de cauză.”

Clipa adevarului se apropie, din ce in ce mai multi clienti sunt anuntati ca prelungirea CRMO a fost anulata, din cate cunosc eu sunt cel putin 10 cazuri concrete din 30 de clienti ai bancii cu care mentin legatura, deci un procent de 30% cea ce ma determina sa cred ca problema se apropie de sfarsit, insa nu trebuie slabita presiunea directa si indirecta pentru incetarea abuzirilor practicate de VolksBank.

Anunțuri

Comentarii»

1. bernardnoghiu - 20/03/2009

E un început, dar motivul pentru care băncile nu pre ase agită este faptul că aceste amenzi nu înseamnă nimic pentru ele. Dacă ar fi mai mari, atunci ar fi mult mai prudente în politicile pe care le aplică faţă de clienţi, dar aşa, va mai trece mult timp până să se schimbe cu ceva. Sunt bănci mult mai mari care nici nu se sinchisesc de aceste autorităţi ale statului, printre care se află ING şi Raiffeisen, care efectiv îşi bat joc de clienţi, iar autoritatea de control e surdă şi mută, iar în caz că primeşte o plănngere, rezolvarea ei se face în termene şi termene….

2. moderat - 20/03/2009

La Galati, de exemplu, OJPC a dat AVERTISMENT bancii Volksbank, ptr aceleasi abuzuri, rmo si dobanda fixa.

3. Andrei Marin - 29/10/2009

Ma numesc Andrei Marin, am luat un imprumut ipotecar la punctul 3 Dobanda zice 5,95% dobanda fixa, DAE 7% dar dupa 3 luni au marit dobanda, se leaga de 39 (d) creste sau scade semnificativ da in plus 52 E pe luna si inca 15. 000 E in plus fata de primul grafic de rambursare, studiata in detaliu L 193/2000 banca a procedat abuziv drept pentru care ii rog frumos pe cei care sunt in posesia unei hotarii a judecatoriei sau tribunalului sa ma contacteze la telefon 0746092855 sau e-mail andrei_241968@yahoo.com

moderat - 29/10/2009

acest articol https://acbdr.wordpress.com/2009/10/20/593/ l-ai citit cumva? poate te ajuta.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: